פרויקט הכניסה לעיר
הרשות לפיתוח ירושלים הובילה את קידום תכנית הכניסה לירושלים אשר כוללת: פיתוח של אזור הכניסה לעיר כרובע עירוני עסקי שוקק ופעיל, אשר יחייה את השער לעיר ירושלים.
הרשות לפיתוח ירושלים בשיתוף עיריית ירושלים, רמ"י ועמותת האדריכלים הכריזו בשנת 2008 על תחרות אדריכלים פתוחה שנוהלה ע"י הרשות לתכנון אזור הכניסה לעיר. עם ההחלטה על הזוכה בתחרות ניהלה הרשות את איגום המשאבים והליך התכנון לאישור התכנית הסטטוטורית אשר יצרה הלכה למעשה את המסד התכנוני להקמתו של אזור העסקים העתידי של ירושלים שיהווה אחד מהמוקדים החשובים ביותר לעיר אשר ישלב מרכז עירוני ראשי למסחר, מלונאות, תעסוקה, תרבות, פנאי נופש ומרכז תחבורה ראשי לעיר.
המתחם בעל חשיבות אסטרטגית ומרכזית בשל מיקומו בשער הכניסה המערבית לעיר וממנו מתחיל ציר רחוב יפו המקשר בין מוקד זה והעיר העתיקה הנמצא לצד קריית ממשלה, בניני האומה, תחנת האוטובוסים המרכזית ותחנת הרכבת המהירה.
מיקומו הייחודי של המתחם בכניסה המערבית הינו "משוחרר" מאילוצי הקירבה למוקדים ההסטוריים ומהווה הזדמנות ליצירת מוקד מודרני. התכנון שם דגש על יצירת מרכז עסקי פעיל ושוקק חיים במהלך כל שעות היום.
המתחם משלב בינוי אינטנסיבי של שימושים מעורבים לתעסוקה, מסחר, מלונאות, תיירות ותרבות, בדגש
על מרחב ציבורי איכותי בלב אזור מוטה תחבורה ציבורית. התכנון כולל בינוי מרקמי של 6-10 קומות,
בשילוב מגדלים בני 36 קומות.
מיקומו של המתחם נגיש הן לעיר העתיקה, לאזור מרכז העיר וקריית המוזיאונים.
המתחם מאופיין בנגישות תחבורתית גבוהה ובו ממוקמים תחנת רכבת ישראל, תחנה מרכזית ותחנת הרכבת
הקלה (הקו הראשון). תכנית הכניסה לעיר ממוקמת בצמידות לגשר המיתרים של קלאטרווה המהווה נקודת עניין וכן
כוללת את מתחם בנייני האומה – מרכז קונגרסים קיים אשר בעתיד יתפתח ויוסיף שטחי כינוס רבים, מלונאות ומסחר.
בנוסף המתחם כולל שטחים לשימושי תרבות עתידיים אשר יתמקמו במתחם בזכות יתרונותיו הרבים.
פרויקט הכניסה לעיר נמצא בימים אלה בשלב הבנייה.